Gimnastica acrobatica

on 5 ianuarie 2009


Acum cateva zile, am avut surpriza sa gasesc pe un canal tv, eurosport, un concurs de gimnastica...acrobatica! Nu stiam absolut nimic despre sportul asta "inrudit" cu gimnastica artistica si cu cea ritmica.Prima imresie : imi place la nebunie.Ce inseamna de fapt? Pai pe scurt, exista un aparat unic, solul, si minim 2 gimnaste/gimnasti sau cupluri.Nu exista obiecte ca la gimnastica ritmica si nici flicuri, sarituri complicate sau diagonale de sarituri, ci mai mult dans cateva rostogoliri si "piramide".Piramidele se realizeaza atunci cand exista o gimnasta "baza" care isi ia o pozitie , o a doua si o a treia care se aseaza peste baza postandu-se intr-o figura spectaculoasa.Exista de asemenea reguli..o gimnasta trebuie sa ramana in pozitie minim 4 secunde, iar dezechilibrarile de orice fel se depuncteaza.Ceea ce e foarte interesant la sportul asta, pe langa costumele de gimnastica ce sunt foarte frumoase, este faptul ca gimnastele sunt si machiate si foarte elegante in tinuta pentru ca nu au o musculatura foarte dezvoltata.Pe mine m-a convins, e un sport spectaculos, mi-a placut, sper sa vad mai des astfel de competitii la tv chiar daca tot gimnastica artistica va ramane dragostea mea.Pentru exemplificare, am sa postez cateva imagini, putine deocamdata, si un link pe care sper sa-l vizitati. See ya!

1 comentarii:

ana maria spunea...

Hmmm nici eu nu am auzit de gimnastica acrobatica...si mie imi place gimnastica ritmica. Poate nu am auzit de ea datorita faptului ca gimnastica nu este atat de mediatizata ca celelalte sporturi.